Prelucrarea datelor cu caracter personal
Prin intermediul acestei pagini dorim să vă informăm despre modul în care colectăm, utilizăm, transferăm și protejăm datele dvs cu caracter personal atunci când interacționați cu noi în legătură cu produsele și serviciile noastre, inclusiv prin site-ul nostru web sau prin aplicațiile disponibile pe telefonul mobil.
StoriaCaffe vă asigură că va prelucra datele dumneavoastră în mod onest, transparent și informat, și certifică că vă respectă drepturile conferite de Regulamentul (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protecția datelor” sau “GDPR”) pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
Acesta este motivul pentru care am decis să vă informăm prin această Politică de confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal („Politica de Prelucrare a Datelor” sau „Politica”) referitor la:
- Cine suntem?
- Ce sunt datele personale?
- Ce date prelucrăm despre tine?
- În ce mod colectăm și prelucrăm datele tale?
- Cât timp păstrăm datele tale?
- Cu cine împartășim datele tale?
- Ce măsuri de securitate asigurăm pentru protecția datelor tale?
- Care sunt drepturile și opțiunile tale în privința datelor pe care le prelucrăm?
Prezenta Politică de Prelucrare a Datelor poate fi modificată sau actualizată oricând de către StoriaCaffe, atunci când considerăm că survin anumite modificări în activitățile prin care prelucrăm datele tale. Vom publica pe site-ul nostru, www.storia-caffe.ro („Magazinul Online”), orice astfel de modificări si vă vom informa în mod corespunzător prin e-mail.
Cine suntem și cum ne puteți contacta
StoriaCaffe, cu adresa www.storia-caffe.ro.
Ne puteți contacta oricând la:
- Nr. telefon: 0724404142
- E-mail: comenzi@storia-caffe.ro
Pentru orice întrebari sau nelămuriri legate de prezenta Politică, de modul în care StoriaCaffe prelucrează datele tale sau drepturile tale, ne poți contacta la adresa de e-mail dedicată sau la telefon.
Ce categorii de date cu caracter personal prelucrăm
Ce sunt datele personale?
Datele personale înseamnă orice date sau informații care ne ajută să vă putem identifica direct (de exemplu numele, prenumele tău) sau indirect (de exemplu, în funcție de profilul pe care il creăm pentru a-ți transmite oferte personalizate). Anumite informații care sunt mai puțin evidente (cum ar fi preferințele și obiceiurile tale la cumpărături, IP-ul computerului tău), dar asociate cu persoana ta, ne ajută să te putem identifica și se circumscriu astfel noțiunii de ”date personale”.
Politica StoriaCaffe este de a colecta și prelucra doar datele care ne sunt necesare ca să îți oferim cea mai plăcută experiență atunci când navighezi/ faci cumpărături pe site-ul web al Magazinului Online.
În general, prelucrăm următoarele tipuri de date despre tine:
- Nume și prenume;
- Adresă de e-mail;
- Numărul de telefon;
- Vârsta;
- Adresă;
- Adresa IP de pe care navighezi/te autentici în contul de client;
- Informații despre produsele și serviciile achiziționate;
- Gradul de utilizare și activitățile tale pe platforma Magazinului Online;
- Interese și preferințe legate de produsele din Magazinul Online.
Mai exact, mai jos am prezentat datele cu caracter personal („Date” sau „Date Personale”) pe care le colectăm direct de la tine, care rezultă din interacțiunea cu tine și pe care noi sau partenerii noștri le urmărim în vederea furnizării produselor comandate sau pentru a-ți oferi diverse oferte personalizate, atunci când navighezi/ faci cumpărături pe site-ul web al Magazinului Online sau atunci când utilizezi diverse dispozitive (computer, tabletă ori telefon mobil).
Datele minorilor
StoriaCaffe nu permite prelucrarea datelor personale ale clienţilor care nu au împlinit vârsta de 16 ani. În procesul de creare a contului sau de plasare a comenzii în Magazinul Online, clienţii trebuie să confirme faptul că au împlinit vârsta de 18 ani.
În ce mod prelucrăm datele tale?
StoriaCaffe colectează și prelucrează datele tale pentru onorarea comenzilor pe care le faci și livrarea produselor pe care ți le dorești, îmbunătățirea experiențelor tale în Magazinul Online, oferirea de asistență și suport atunci când utilizezi Magazinul Online/ contul de client, sau pentru a-ți crea un profil de client în vederea transmiterii unor oferte personalizate (marketing direct).
Am detaliat în tabelul de mai jos modul în care prelucrăm datele tale, scopurile și temeiul juridic (baza legală) al activităților prin care prelucrăm datele tale.
În ce scop colectăm și prelucrăm datele tale? Ce date colectăm și în ce mod le prelucrăm? Care este temeiul juridic al prelucrării datelor?
SCOPUL COLECTĂRII ȘI PRELUCRĂRII DATELOR |
CE DATE COLECTĂM ȘI ÎN CE MOD LE PRELUCRĂM? |
CARE ESTE TEMEIUL JURIDIC AL PRELUCRĂRII DATELOR? |
|
Date pe care ni le furnizați în mod direct |
|
Crearea contului tău de client |
Îți putem crea un cont de client pe Magazinul Online doar dacă ne oferi obligatoriu următoarele date personale, fie (a) în procesul de solicitare de către tine a deschiderii unui cont de client nou, fie (b) ca urmare a plasării unei comenzi, pentru prima dată, în Magazinul Online (iar noi, cu această ocazie, îți activăm un cont de client pentru a putea onora comanda ta): nume, prenume, număr de telefon, adresa de email, adresa poștală |
|
Efectuarea de cumpărături în Magazinul Online |
Poți efectua cumpărături doar dacă plasezi unele produse în coșul de cumpărături iar ulterior lansezi o comandă. Poți efectua cumpărăturile pe website-ul Magazinului Online și prin serviciul de Call Center, după ce accepți în prealabil Termenii și Condițiile Magazinului Online. – De fiecare dată când plansezi o comandă vom colecta și prelucra următoarele date: nume și prenume; adresă de livrare; număr de telefon. – Când confirmăm comanda ta, sau te anunțăm că produsele au ajuns în punctele de preluare vom prelucra: numărul de telefon și după caz adresa de e-mail pentru a te informa cu privire la situația comenzii/livrării tale. |
Executarea contractului Pentru a-ți putea onora comenzile, a livra produsele la adresa indicată/ preda produsele în punctele de ridicare, a ne executa obligațiile de garanție asociate produselor, sau, după caz, a face un retur de produse. |
Livrarea produselor |
Îți livrăm produsele la adresa indicată, prin curierii noștri, cu care partajăm strict datele necesare livrării produselor: nume, prenume; adresa de livrare; telefon; valoarea sumei plătibilă cu ramburs. |
Executarea contractului Îndeplinirea obligațiilor legate de gestionarea și livrarea produselor către client în condițiile și timpii agreați. |
Asistență și suport clienți |
– Pentru a-ți putea asigura suportul cu privire la contul tău de client / comenzile pe care le lansezi în Magazinul Online, te vom identifica prin confirmarea: numelui și prenumelui adresei de e-mail și numărului tău de telefon; ID-ul comenzii – Aceleași date le vom prelucra și în vederea soluționării reclamațiilor tale. |
Executarea contractului Îndeplinirea obligațiilor legate de gestionarea și livrarea produselor către client în condițiile și timpii agreați. |
Campanii promoționale, concursuri, promoții |
Pentru concursurile online derulate pe site-ul storia-caffe.ro colectăm adresa ta de e-mail. |
Consimțământ În scopul participării tale la concursurile organizate de noi și acordării premiilor respective. |
|
Date pe care le colectăm automat |
|
Mentenanța și securizarea website-ului Magazinul Online |
Utilizăm următorii identificatori online pentru mentenanța și securizarea website-ului Magazinului Online:– Adresa IP;– Browser-ul de internet pe care îl utilizezi și versiunea sistemului de operare al dispozitivului cu care te conectezi;– Date de protocol HHTP/HTTPS; Mai exact, prelucrăm datele tale pentru:– a asigura buna funcționare a site-ului, respectiv:– afișarea corectă a conținutului site-ului Magazinului Online;– reținerea datelor tale de autentificare (atunci când ne soliciți);– îmbunătățirea website-ului Magazinului Online;– a asigura securitatea website-ul și a te asigura că te protejăm împotriva fraudei sau a oricărei breșe de securitate IT în ceea ce privește Magazinul Online.– identificarea și remedierea defecțiunilor care împiedică utilizarea website-ului nostru sau contului tău de client. |
Interes legitim Implementarea, parametrarea și menținerea măsurilor de securitate a website-ului Magazinului Online. |
Audit și raportări |
Prelucrăm datele tale pentru auditarea financiară anuală, precum și pentru depunerea declarațiilor fiscale și contabile la autoritățile fiscale. |
Cerințe prevederi legale Pentru conformarea cu obligațiile legale impuse de prevederile legale aplicabile în materie fiscală și contabilă. |
Apărarea drepturilor în justiție |
Atunci când ne apărăm drepturile în justiție pentru recuperarea unor sume datorate, sau când ne protejăm interesele împotriva unor pretenții/ reclamații nejustificate, vom prelucra datele tale necesare formulării unor întâmpinări, concluzii scrise, cereri și documente specifice. |
Interes legitim Exercitarea oricăror apărări/ drepturi în fața instanțelor de judecată, sau autorităților sau instituțiilor publice / de control. |
Proceduri și investigații ale autorităților și/sau organelor judiciare |
În mod excepțional și conform legii, vom furniza autorităților și instituțiilor competente, în cadrul unor proceduri/investigații formale ori a altor demersuri prevăzute de lege, conform procedurii prevăzute de lege, următoarele tale date: nume, prenume, adresă, e-mail, telefon. StoriaCaffe documentează orice astfel de demersuri. |
Cerințe prevederi legale Pentru conformarea cu obligațiile legale specifice impuse de prevederile legale aplicabile în materie privind protecția împotriva fraudei, spălării banilor și terorismului. |
Profilarea în scop de marketing direct
Atunci când îți trimitem oferte personalizate prin canale de marketing direct – email putem folosi anumite „tehnici de profilare” respectiv, o modalitate de prelucrare automată a datelor tale constând în special în analiza și interpretarea datelor tale personale necesare pentru a evalua sau prevedea unele aspecte legate de preferințele, interesele tale la cumpărături în Magazinul Online. În scop de profilare, StoriaCaffe nu prelucrează date sensibile privind orientarea sexuală, credințele religioase sau afilierile politice.
Comportamentul și preferințele tale personale la cumpărături reies din istoricul tău de vizite și/sau cumpărături în Magazinul Online, din situația ta financiară care rezultă în urma cumpărăturilor pe care le faci, și alte interese personale pe care ni le-ai furnizat, interese comune cu ale altor clienți.
În mod concret, StoriaCaffe îți creează profilul de client astfel:
- pe baza comportamentului tău de navigare pe site, produse vizualizate, produse adăugate în coş;
- pe baza datelor demografice: vârsta, sex, oraş;
- pe baza istoricului de cumpărare şi a valorii monetare.
Colectăm datele tale atunci când facem profilarea din surse precum: website-ul nostru storia-caffe.ro.
Utilizam profilarea pentru a-ți comunica și prezenta oferte personalizate promoţionale, într-un mod relevant şi util pentru tine.
Îți vom putea oferi posibilitatea de a-ți modifica preferințele tale de marketing direct în contul de client de pe storia-caffe.ro, oricând ulterior înregistrării tale drept client, indicând această opțiune în contul tău de client.
Te poți opune profilării în scop de marketing direct, pe oricare dintre canalele de comunicare la care ai consimțit anterior, prin retragerea consimțământului la dezabonarea de pe un anumit canal de comunicare pentru care ai optat anterior. Pentru mai multe detalii vezi mai jos secțiunea „Drepturile și opțiunile tale”.
Cât timp păstrăm datele tale?
StoriaCaffe prelucrează datele tale pentru perioada necesară îndeplinirii scopurilor pentru care acestea au fost colectate și conform politicilor noastre de retenție a datelor personale. În anumite cazuri, unele prevederi legale ne pot impune sau permite păstrarea datelor pentru o perioadă mai îndelungată.
Perioada de păstrare a datelor depinde în principal de următoarele:
- pentru ce perioadă avem nevoie de datele tale pentru a-ți oferi produsele solicitate și a ne îndeplini obligațiile față de tine și pentru scopurile menționate mai sus în prezenta Politică;
- dacă ai un cont de client deschis pe website-ul Magazinului Online. În acest caz vom păstra datele tale cât timp acest cont de client este activ, dar nu mai mult de 5 (cinci) ani de la data ultimei autentificări în cont sau ultimei comenzi în Magazinul Online (fără autentificare în cont); te vom notifica înainte de a închide contul tău de client și a șterge toate datele asociate acestui cont de client;
- dacă ți-ai exprimat consimțământul pentru prelucrarea datelor pentru o perioadă mai mare, vom menține datele pe toată această perioadă, cu excepția cazului în care îți retragi între timp consimțământul;
- obligațiile legale sau contractuale ne impun păstrarea datelor tale pentru o anumită perioadă de timp (de exemplu perioadele prescrise de lege pentru apărarea drepturilor noastre in justiție).
Vom păstra datele tale doar atât timp cât deții un cont de client și/sau continui să faci cumpărături în Magazinul Online.
Dacă îți dezactivezi contul de client din Magazinul Online și ne soliciți în mod expres ștergerea totală, datele asociate contului tău de client vor fi șterse sau anonimizate astfel încât să nu mai poți fi identificat în sistemele noastre de evidență a datelor, exceptând cazul în care suntem obligați să păstrăm datele tale pentru o perioadă mai lungă, în baza legii sau interesului nostru legitim.
În acest fel îți vom asigura controlul deplin asupra datelor tale personale. Vom colecta și prelucra din nou datele tale dacă ni le vei oferi din nou în website-ul Magazinului Online.
Pentru scopurile pentru care ne-ai oferit consimțământul la prelucrarea datelor, evidențiate în tabelul de mai sus, vom prelucra datele tale cu privire la respectivul scop până când îți retragi consimțământul privind prelucrarea în scopul respectiv, cu excepția cazului în care suntem obligați să menținem aceste date pentru o perioadă mai lungă potrivit legii, pentru raportări la autoritățile publice, sau pentru a ne apăra drepturile în justiție.
Cum asigurăm securitatea datelor tale?
StoriaCaffe asigură măsurile tehnice și organizatorice necesare pentru colectarea, prelucrarea și păstrarea datelor în siguranță, inclusiv împotriva accesului neautorizat, al utilizării neautorizate a datelor, sau distrugerii, pierderii sau alterării datelor. Ne angajăm să păstrăm datele tale personale în siguranță și luăm toate măsurile de protecție rezonabile pentru a face acest lucru.
Implementăm procese sistematice de instruire a persoanelor responsabile de securitatea IT și de monitorizare și audit al securității sistemelor și infrastructuri IT conform politicilor interne.
În plus, depunem toate eforturile rezonabile pentru a ne asigura (inclusiv prin contractele încheiate cu aceștia) că și parteneri noștri de încredere gestionează măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru prelucrarea datelor pe care le împărtășim cu aceștia.
Ce drepturi și opțiuni ai cu privire la datele tale?
Dorim să ne asigurăm că în orice moment ai controlul deplin asupra datelor tale și că îți poți exercita efectiv drepturile și opțiunile pe care le ai potrivit GDPR.
Pentru a ne asigura că ai controlul efectiv al datelor tale, te informăm că ai următoarele posibilități bazate pe tehnologiile pe care le ai la dispoziție:
- poți gestiona din contul de client accesarea, rectificarea sau ștergerea directă a unor datele disponibile în contul tău de client în Magazinul Online;
- vei putea șterge cookie-urile sau istoricul navigărilor din setările website-ului Magazinului Online; în plus, poți alege să modifici setările browser-ului pe care îl folosești astfel încât să restricționezi urmărirea de către cookie-uri a comportamentului tău în Magazinul Online (totuși, aceste restricționări îți pot afecta experiența de navigare în Magazinul Online);
- platformele social media și motoarele de căutare (de ex. Google sau Facebook) îți oferă posibilitatea de a gestiona diverse opțiuni privind modul în care alegi să îți prelucreze datele.
În plus acestor opțiuni, GDPR îți oferă, în calitate de persoană vizată, drepturile descrise mai jos. Înainte de a da curs oricărei solicitări privind drepturile tale, ne vom asigura că ești titularul datelor cu privire la care alegi să îți exerciți aceste drepturi, iar pentru acest scop îți putem solicita unele informații/ date pentru a verifica identitatea ta, sau putem solicita mai multe detalii despre solicitarea ta.
Corespondența pe care o vom purta cu tine o vom putea păstra pentru a asigura că ținem evidența solicitărilor și și răspunsurilor privind drepturile tale.
Dreptul de a fi informat. Ai dreptul de a primi informații clare, transparente, ușor de înțeles și ușor accesibile cu privire la modul în care prelucrăm datele tale, inclusiv detalii privind drepturile tale, în calitate de persoană vizată. Aceste informații despre datele, scopul și modul în care noi prelucrăm datele tale sunt incluse și în această Politică.
Dreptul de acces la date. Ai dreptul de a accesa datele pe care le prelucrăm despre tine, fără a percepe vreun fel de taxă la primele furnizări de date. Dacă vei avea nevoie de copii ale datelor deja furnizate, vom putea percepe o taxă rezonabilă ținând cont de costurile administrative de furnizare a datelor. Vom avea dreptul de a refuza cererile excesive sau repetate și nejustificate.
Pentru a-ți exercita dreptul de acces, ne poți trimite solicitarea ta prin: E-mail: comenzi@storia-caffe.ro
Dreptul la rectificarea datelor. În cazul în care identifici că datele tale pe care le prelucrăm sunt incorecte, incomplete sau inexacte: ne poți trimite o solicitarea de rectificare la adresa de e-mail comenzi@storia-caffe.ro
Dreptul de a te opune marketing-ului direct. Te poți opune oricând și dezabona la comunicările noastre de marketing direct în orice moment. Poți face acest lucru ușor prin a da click pe linkul „dezabonare” în orice e-mail pe care le vom trimite către tine sau din contul tau la sectiunea „Setări cont”.
În plus, poți opta pentru retragerea consimțământului tău exprimat anterior pentru transmiterea de oferte personalizate bazate pe profilare prin aceleași canale prin care îți comunicăm aceste oferte, respectiv: email si/sau telefon.
Retragerea consimțământului (prin dezabonare sau solicitare scrisă) nu afectează legalitatea prelucrării pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia.
Dreptul de a vă opune prelucrării bazate pe interes legitim. Te poți opune în orice moment oricărei prelucrări de date atunci când la o astfel de prelucrare ne bazăm pe interesul nostru legitim. Consultați secțiunea „Care este temeiul juridic al prelucrării datelor?” din tabelul de mai sus pentru a identifica situațiile în care prelucrarea noastră se bazează pe interesul nostru legitim. Poți exercita acest drept în scris prin transmiterea unei solicitări scrise la adresa de e-mail: comenzi@storia-caffe.ro
Dreptul de ștergere a datelor (dreptul de a fi uitat). Ai dreptul de a ne solicita ștergerea datelor tale în oricare dintre situațiile următoare:
a) datele personale nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care le-am prelucrat anterior;
b) îți retragi consimțământul pe baza căruia am prelucrat datele tale și nu există un alt temei juridic pe care ne putem baza o prelucrare viitoare;
c) te opui prelucrării datelor atunci când prelucrăm datele în scop de marketing direct (inclusiv,profilarea în scop de marketing direct),
d) te opui prelucrării datelor bazat pe interesul nostru legitim și nu putem să demonstrăm că avem motive legitime care justifică prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților tale;
e) datele personale sunt prelucrate contrar legii;
f) datele personale trebuie șterse pentru a ne conforma obligațiilor noastre legale. Acesta nu este un drept absolut. Vom putea respinge solicitarea ta de ștergere a datelor dacă: (i) suntem ținuți să ne conformăm unor obligații legale de a păstra datele; sau (ii) dacă datele ne sunt necesare pentru constatarea, exercitarea sau apărarea drepturilor noastre în justiție. Poți exercita acest drept în scris prin transmiterea unei solicitări scrise la adresa de e-mail: comenzi@storia-caffe.ro
Dreptul de a restricționa prelucrarea. Ai dreptul de a obține din partea noastră restricționarea prelucrării datelor în una din situațiile descrise mai jos.
(a) exactitatea datelor este contestată de tine (persoană vizară), pentru o perioadă care ne va permite să verificăm corectitudinea datelor;
(b) prelucrarea datelor este ilegală iar tu (persoana vizată) te opui ștergerii datelor și ne soliciți restricționarea prelucrării acestor date;
(c) nu mai avem nevoie de datele tale, dar acestea sunt solicitate de tine (persoana vizată) pentru stabilirea, exercitarea sau apărarea unor pretenții legale;
(d) tu (persoana vizată) ridici unele obiecții cu privire la prelucrarea datelor bazată pe interesele noastre legitime, în temeiul verificării dacă motivele legitime ale operatorului le depășesc pe cele ale persoanei vizate (adică ale tale).
Poți exercita acest drept în scris prin transmiterea unei solicitări scrise la adresa de e-mail: comenzi@storia-caffe.ro
Dreptul de portabilitate. Atunci când prelucrăm datele tale în baza consimțământului sau executării contractului, și în mod automat, vei avea dreptul să ne soliciți transferul datelor tale: (a) către tine sau (ii) către un alt operator indicat de tine.
Cea de-a doua situație presupune că ai opțiunea de a ne solicita transmiterea datelor asociate contului de client către un alt operator de date (de ex. către un operator care administrează un alt website de magazin online). Mai exact, vei putea solicita doar portarea datelor cu caracter personal dintre cele pe care ni le-ai furnizat direct în mod activ (exceptând orice date derivate sau create/ dezvoltate de StoriaCaffe, cum ar fi spre ex. un profil de client). Poți exercita acest drept în scris prin transmiterea unei solicitări scrise la adresa de e-mail: comenzi@storia-caffe.ro. Vom transmite datele tale solicitate conform celor precizate aici într-un format structurat și care permite reutilizarea datelor (de ex. în format XML, JSON, CSV).
Dreptul de a face plângeri la autoritatea de supraveghere. Ai dreptul să depui plângeri în fața Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal („A.N.S.P.D.C.P.”) asupra modului în care noi prelucrăm datele tale personale. Totuși, sperăm că vei decide să discuți mai întâi cu noi, înainte de a depune o plângere la A.N.S.P.D.C.P. Protecția datelor tale este foarte importantă pentru noi și vom lua toate măsurile necesare pentru a soluționa orice problemă cu privire la controlul și securitatea datelor tale. De asemenea, te poți adresa cu diverse întrebări și către A.N.S.P.D.C.P., autoritatea de supraveghere a protecției datelor din România. Poți găsi unele ghiduri și linii directoare privind drepturile tale pe pagina web a autorității http://www.dataprotection.ro/.
Întrebări și solicitări privind protecția datelor
StoriaCaffe vă stă la dispoziție pentru orice nelămuriri, clarificări sau orice detalii de care ați nevoie cu privire la prezenta Politică de Prelucrare a Datelor.
Ne poți contacta și pentru orice sugestii sau comentarii legate de această Politică sau modul în care colectăm și utilizăm datele dumneavoastră, la datele de contact de mai jos.
- Nr. telefon: 0724404142
- E-mail: comenzi@storia-caffe.ro